نقش Router در مسيريابي

نقش Router در مسيريابي

  • نام فايل: نقش Router در مسيريابي
  • حجم فايل: ۱٫۴۴ مگابايت
  • فرمت: word , PDF
  • سايز كاغذ: A4 آماده كپي با هر نوع دستگاهي
  • تعداد صفحات: ۳۶ صفحه
  • صفحه آرايي: بسيار مرتب، رنگي و قابل ويرايش
  • توضيحات: قبل از چاپ، مشخصات تهيه كننده را ويرايش كنيد (تهيه كننده مدير سايت مي باشد)

 

چكيده
اگر بخواهيم چكيده اي از مطالب راجع به روترها را بگوئيم بايد به اين نكته اشاره كنيم كه روترها كامپيوترهاي خاصي هستند كه پيام هاي اطلاعاتي كاربران را با استفاده از هزاران مسير موجود به مقاصد مورد نظر هدايت مي نمايند.
استفاده از روترها در شبكه به امري متداول تبديل شده است . يكي از دلايل مهم گسترش استفاده از روتر ، ضرورت اتصال يك شبكه به چندين شبكه ديگر  (اينترنت و يا ساير سايت ها ي از راه دور) در عصر حاضر است . نام در نظر گرفته شده براي روترها ، متناسب با كاري است كه آنان انجام مي دهند : ” ارسال داده از يك شبكه به شبكه اي ديگر ” . مثلا” در صورتي كه يك شركت داراي شعبه اي در تهران و  يك دفتر ديگر در اهواز باشد ، به منظور اتصال آنان به يكديگر مي توان از يك خط  leased ( اختصاصي ) كه به هر يك از روترهاي موجود در دفاتر متصل مي گردد ، استفاده نمود . بدين ترتيب ، هر گونه ترافيكي كه لازم است از يك سايت به سايت ديگر انجام شود از طريق روتر محقق شده و تمامي ترافيك هاي غيرضروري ديگر فيلتر و در پهناي باند و هزينه هاي مربوطه ، صرفه جوئي مي گردد .

مقدمه
امروزه دنيا به نيروي متخصص و زبده در زمينه‌ي فناوري اطلاعات نياز مبرم دارد واين نياز در هيچ زمينه‌اي به اندازه‌ي تخصص در تكنولوژي شبكه و مسيريابي، بطور جدي احساس نمي‌شود.
مسيريابي و هدايت اطلاعات همان عاملي است كه جهان را به يك گردهمائي مردمي و دهكده كوچك تبد يل كرده است.
هميشه تكنولوژي مسيريابي با پيچيدگي‌ها و مشكلات خاص خود مواجه بوده و هست . ابزارهاي مسيريابي نسبتاً گران هستند و حيات بسياري از شركت ها و سازمانها  (بالاخص مؤسسات تجاري) به اين ابزارها و ابسته‌اند، به همين دليل اغلب شركت‌ها و سازمان‌ها ترجيح مي‌دهند مهندسين مجرب و متخصص را به خدمت بگيرند تا اولاً زمان و هزينه‌ي زيادي صرف كسب تجربه‌ي اين افراد نشود؛ ثالثاً تحويل دادن يك مسيرياب مثلاً پنجاه هزار دلاري به يك فرد زبده و مجرب مخاطره‌ي كمتري دارد.
لذا اين مطالب به درد افرادي مي‌خورند كه تصميم دارند معلومات تخصص خود را گسترش بدهند و به يك حرفه‌اي تبديل شوند.

تاريخچه
در دهه‌ي شصت و هفتاد فقدان ابزارهاي مسيريابي هوشمند مشكل حادي نبود زيرا شبكه‌هائي كه نياز به ارتباط با يكديگر داشتند مي‌توانستند از تكنولوژي سوئيچ بسته (هر چند با سرعت و كارائي ناچيز) استفاده كنند. در آن زمان كامپيوترهاي شخصي وجود نداشت.
پس از آنكه PC بعنوان يك كامپيوتر كوچك، كامل و همه‌ي منظوره در محيط‌هاي كاري (و حتي منزل افراد) پذيرفته شد و جا افتاد، متخصصين اين رشته با مسائل جديدي مواجه شدند.
PC يك كامپيوتر مستقل محسوب مي‌شود و همانند يك كامپيوتر Mainframe به اتصال مستقيم با كانال اصلي شبكه احتياج دارد. بعنوان مثال اگر تكنولوژي برقراري ارتباط بين كامپيوتر مبتني بر «توپولوژي حلقه» (Ring) باشد، اتصال ۶۰ كامپيوتر PC (و آن هم با پهناي باند ۴Mbps) كارائي شبكه را بسيار كم خواهد كرد.
پس از ظهور PC و استقبال چشمگير از اين پديده كه نتيجه‌ي مستقيم قيمت ارزان و قابليت بالاي آن بود، متخصصين شبكه و صاحبان صنايع به ساخت مسيرياب براي اتصال شبكه‌هاي كوچك و محلي ترغيب شدند. بدين ترتيب مي‌شد تا شبكه‌هاي محلي كوچك و با راندمان بالا طراحي و پياده كرد و ارتباط مابين آنها را از طريق مسيرياب برقرار نمود.
با استفاده از يك مسيرياب ديگر لازم نبود كه همه‌ي ماشين‌هاي شبكه از سخت‌افزار، نرم‌افزار و پروتكل ارتباطي يكسان استفاده كنند و بدين ترتيب انعطاف لازم در توسعه‌ي انواع سخت افزار و نرم افزار‌هاي شبكه پديد آمد .
شبكه‌هاي كوچك محلي، كارآمدتر و قابل مديريت هستند؛ پس مي‌شود يك شبكه‌ي بزرگ را به چند شبكه‌ي كوچك شكست و با استفاده از مسيرياب ارتباط آنها را برقرار ساخت.
شايد بتوان بنيانگزاران تكنولوژي مسيريابي را Lerner و Bosack دانست. اين دو نفر بدون حمايت مالي و با سرمايه‌گذاري شخصي، تحقق و توسعه‌ي تكنولوژي مسيرياب را آغاز كردند. پس از دو سال كار آنها به نتيجه رسيد و اولين مسيرياب را عرضه كرده و آن را در دانشگاه استنفورد بكار گرفتند.
شركت سيسكو اولين مسيرياب خود را در اكتبر سال ۱۹۸۴ به بازار عرضه كرد.

=========

براي دانلود اينجا كليك كنيد
براي دانلود اينجا كليك كنيد


ادامه مطلب
نوشته شده توسط پروژه سراي دانشجو | ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۱۷:۵۶ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

داده كاوي در بانكداري الكترونيكي

داده كاوي در بانكداري الكترونيكي

  • نام فايل: داده كاوي در بانكداري الكترونيكي
  • حجم فايل: ۱ مگابايت
  • فرمت: word , PDF
  • سايز كاغذ: A4 آماده كپي با هر نوع دستگاهي
  • تعداد صفحات: ۹۱ صفحه
  • صفحه آرايي: بسيار مرتب، رنگي و قابل ويرايش
  • توضيحات: قبل از چاپ، مشخصات تهيه كننده را ويرايش كنيد (تهيه كننده مدير سايت مي باشد)

 

چكيده
امروزه دادها قلب تپنده فرايند تجاري بيشتر شركت ها تلقي مي شوند،آن ها فارغ از خرد و كلان بودن نوع صنعت در تمامي صنايع نظير ارتباطات ، توليد ،بيمه ،كارت اعتباري و بانكداري از طريق تعاملات در سيستم هاي عملياتي شكل مي گيرند.لذا نيازي به ابزاري است كه بتوان داده هاي ذخيره شده را پردازش كرده و  اطلاعات حاصل از آن را در اختيار كاربران قرار دهد.در اين راستا سازمان هاي بسياري در حال استفاده از داده كاوي براي كمك به مديريت تمام فازهاي ارتباط با مشتري هستند.اين سازمان ها مي تواند با برسي ويژگي ها و علت استفاده برخي از مشتريان از كالا ها و يا خدمات خود يا برسي علل عدم استقبال برخي از مشتريان از برخي  كالاها نقاط قوت و ضعف خود را بيابند و در راستاي بهبود كيفيت گام بردارند.امروزه به دليل وجود بانكداري الكترنيكي ثبت اطلاعات تراكنشي راحت تر صورت مي گيرد و همين امر موجب شده است روش هاي كمي جايگزين روش هاي كيفي شود.در اين تحقيق به منظور شناسايي مشتريان بانك و تدوين استراتژي مناسب براي برخورد با آنها از داده كاوي و ابزار استفاده مي شود. وهمچنين  تقلبهاي صورتهاي مالي به شكل چشمگيري توجه عموم جامعه ،رسانه ها،سرماگذاران را به خود جلب كرده است و موسسات مالي و پولي به شدت به دنبال تسريع و سرعت عمل در شناخت فعاليت كلاهبرداران و متقلبان مي باشند.لذا بكارگيري تكنيكهاي شناسايي تقلب به منظور جلوگيري از اقدامات متقلبانه درسيستم هاي بانكداري الكتزونيك لازم است،عموما روش هاي شناسايي تقلب به دو دسته اصلي تشخيص ناهنجاري و تشخيص سوء استفاده تقسيم مي شوند.در روش تشخيص ناهنجاري ،تاريخچه رفتار مشتري به عنوان يك ناهنجاري يا تقلب ثبت شود.روش سوء استفاده بر رفتارهاي خاص مشتري تمركز دارد و دقيقا رفتارهاي شناخته شده را تقلب فرض مي كند.در اين تحقيق علاوه بر مقايسه روش هاي فوق و تشريح چگونگي عملكرد سازوكارهاي مبتني بر آن ،انواع تكنيكهاي تشخيص تقلب در بانكداري الكترونيك ارائه و روشهاي داده كاوي مورد استفاده در كشف تقلب مزايا و معايب هريك به تفصيل شرح داده خواهد شد.
=================
 
 
داده كاوي در بانكداري الكترونيكي

ادامه مطلب
نوشته شده توسط پروژه سراي دانشجو | ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۴۷:۴۲ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |